REC0015175 |
La dislèxia: detecció i intervenció a l'aula |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
3/9/2023 - 30/9/2023 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Catalana de Formació Virtual ACFV
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
01FV La dislèxia: detecció i intervenció a l'aula
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 03/09/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
49
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El curs va dirigit a docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària que vulguin dotar-se d’eines i estratègies per a la detecció i intervenció de la dislèxia a l’aula.
A través de les pautes d’intervenció facilitades s’analitzaran les necessitats educatives de l’alumnat i es dissenyaran continguts curriculars que contribueixin a l’assoliment de les competències.
La difusió de l'activitat es farà a través de la pàgina web www.acfvirtual.com i les xarxes socials de l'Associació: Facebook - acfvirtual / Instagram - @acfvirtual / Twitter - @acfvirtual
|
| |
Objectius |
1. Reflexionar sobre les pràctiques d’atenció a la diversitat que es duen a terme a l'aula.
2. Identificar les pautes de detecció associades a la dislèxia.
3. Conèixer i adquirir pautes i estratègies per a la intervenció a l’aula.
4. Descriure els aspectes relacionats amb la prevenció i el diagnòstic de la dislèxia.
5. Dissenyar i adaptar continguts curriculars tenint en compte el Disseny Universal per a l'Aprenentatge.
6. Identificar i proporcionar pautes d’intervenció a les famílies.
7. Fomentar la interacció amb altres docents per intercanviar punts de vista, experiències i bones pràctiques.
|
| |
Continguts |
1. La dislèxia: marc teòric
2. Eines i pautes de detecció a Educació Infantil
3. Eines i pautes de detecció a Cicle Inicial
4. Eines i pautes de detecció a Cicle Mitjà
5. Eines i pautes de detecció a Cicle Superior
6. Eines i pautes de detecció a Secundària
7. Eines i pautes d’intervenció a Educació Infantil
8. Eines i pautes d’intervenció a Cicle Inicial
9. Eines i pautes d’intervenció a Cicle Mitjà
10. Eines i pautes d’intervenció a Cicle Superior
11. Eines i pautes d'intervenció a Secundària
12. Proposta d’intervenció i adaptació curricular per a un curs concret tenint en compte el Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA)
13. Proposta de pautes per a les famílies d'un curs o cicle concret
|
| |
Observacions |
Informació i inscripcions: www.acfvirtual.com
|
| |
Formador/a |
Imma Margalef
|
| |
Avaluació |
Activitats de participació i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls (participar en un fòrum per mòdul i lliurar una activitat on s'han de relacionar els continguts amb la pràctica); superació del projecte final i qüestionari de satisfacció de l’activitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Per poder assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls (participar en un fòrum per mòdul i lliurar una activitat on s'han de relacionar els continguts amb la pràctica); lliurar i superar el projecte final i haver complimentat el qüestionari de satisfacció de l’activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària
|
| |
E-mail |
acfvirtual@acfvirtual.com
|
| |
|
|