Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0015175   La dislèxia: detecció i intervenció a l'aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   3/9/2023 - 30/9/2023 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Catalana de Formació Virtual ACFV
  
  
  
Tipus activitat   01FV La dislèxia: detecció i intervenció a l'aula
  
Inscripció   01/09/2023 - 03/09/2023
  
Cost matrícula (Euros)   49
  
Descripció i   Metodologia:   El curs va dirigit a docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària que vulguin dotar-se d’eines i estratègies per a la detecció i intervenció de la dislèxia a l’aula.
A través de les pautes d’intervenció facilitades s’analitzaran les necessitats educatives de l’alumnat i es dissenyaran continguts curriculars que contribueixin a l’assoliment de les competències.
La difusió de l'activitat es farà a través de la pàgina web www.acfvirtual.com i les xarxes socials de l'Associació: Facebook - acfvirtual / Instagram - @acfvirtual / Twitter - @acfvirtual
  
Objectius   1. Reflexionar sobre les pràctiques d’atenció a la diversitat que es duen a terme a l'aula.
2. Identificar les pautes de detecció associades a la dislèxia.
3. Conèixer i adquirir pautes i estratègies per a la intervenció a l’aula.
4. Descriure els aspectes relacionats amb la prevenció i el diagnòstic de la dislèxia.
5. Dissenyar i adaptar continguts curriculars tenint en compte el Disseny Universal per a l'Aprenentatge.
6. Identificar i proporcionar pautes d’intervenció a les famílies.
7. Fomentar la interacció amb altres docents per intercanviar punts de vista, experiències i bones pràctiques.
  
Continguts   1. La dislèxia: marc teòric
2. Eines i pautes de detecció a Educació Infantil
3. Eines i pautes de detecció a Cicle Inicial
4. Eines i pautes de detecció a Cicle Mitjà
5. Eines i pautes de detecció a Cicle Superior
6. Eines i pautes de detecció a Secundària
7. Eines i pautes d’intervenció a Educació Infantil
8. Eines i pautes d’intervenció a Cicle Inicial
9. Eines i pautes d’intervenció a Cicle Mitjà
10. Eines i pautes d’intervenció a Cicle Superior
11. Eines i pautes d'intervenció a Secundària
12. Proposta d’intervenció i adaptació curricular per a un curs concret tenint en compte el Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA)
13. Proposta de pautes per a les famílies d'un curs o cicle concret
  
Observacions   Informació i inscripcions: www.acfvirtual.com
  
Formador/a   Imma Margalef
  
Avaluació   Activitats de participació i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls (participar en un fòrum per mòdul i lliurar una activitat on s'han de relacionar els continguts amb la pràctica); superació del projecte final i qüestionari de satisfacció de l’activitat.
  
Requisits de  certificació   Per poder assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls (participar en un fòrum per mòdul i lliurar una activitat on s'han de relacionar els continguts amb la pràctica); lliurar i superar el projecte final i haver complimentat el qüestionari de satisfacció de l’activitat.
  
Persones  destinatàries   Docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària
  
E-mail   acfvirtual@acfvirtual.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).